Saturday 28 March 2015

HIMPUNAN NOTA QnA



BILIK 50 DISKUSI BERSAMA DOKTOR.
 
Question 16:
DR, sy sering mengamalkan minum susu selepas berjoging
dan minum susu coklat anelene adalah pilihan saya,sy ingin tahu apakah apakah sesuai susu coklat bagi kalsium tubuh badan saya?dan selepas minum apakah ada jarak untuk saya melakukansarapan atau  kene tunggu 30 minitbaru bole sarapan yang lain-lain? Saya bertanya kerana saya ingin memulakan cara hidup sihat memamdangkan belah ibu banyak kena kencing manis, belah bapa pula darah tinggi

Answer:
1    Bagi saya memandangkan susu ada protein why not drink after exercise. Ia bukan sahaja baik pasal protein tu membantu repair sel rosak atau membina otot. Malah exercise khususnya semasa berpuasa dan perut kosong. Pasal kalorikalori dalam badan dah kurang .

No comments:

Post a Comment